סניף הרצליה פיתוח

בית אופק, המנופים 8
09-9560943

סניף עפולה

קאנטרי עפולה, שד׳ יצחק רבין 1
04-6724366

נייד

0522-805354

טיפול בגלי-הלם

טיפול בגלי הלם הינו טיפול בטכניקה חדשנית המשתמשת בגלים אקוסטיים החודרים לריקמה הפגועה ומזרזים את תהליך הריפוי.
גלי הלם הושמו לראשונה בשנות השמונים כטיפול לא פולשני עבור אבנים בכליות. בעקבות הפוטנציאל שהתגלה בגלי הלם להשפעה אוסטאוגנית, החלו מחקרים בנושא ונמצא כי טיפול בגלי הלם יעיל כטיפול אפקטיבי מאוד ולא פולשני בבעיות אורטופדיות שונות, כמו – דורבן, הסתיידיות בכתפיים ,ודלקות גידים כרוניות.

הטיפול בגלי הלם נמצא בשימוש מלא בקהילה הרפואית ברחבי העולם בכל הנוגע בבעיות אורטופדיות כרוניות ,עם אחוזי הצלחה מרשימים. הטיפול בגלי הלם אינו פולשני ועם תוצאות מוכחות הנצפות לאחר מספר טיפולים בודדים.   במקרים רבים הטיפול בגלי הלם הינו טיפול חילופי לניתוח.

הפיזיולוגיה מאחורי גלי ההלם

המחקרים שנעשו על ההשפעות שמאחורי גלי ההלם בגוף האדם, מצאו כי טיפול זה מעודד ומעורר את הגוף לטפל בעצמו על-ידי ניצול והפעלה של תהליכים פיזיולוגיים טבעיים בגוף בעלי השפעות קליניות חיוביות.

פרוק הסתיידויות- הגורם העיקרי להופעת דלקות גידים הוא נוכחות הסתיידות מקומית על סיבי הגיד(הצטברות של יוני סידן כתוצאה מהזדקנות וניוון הגיד).
ההסתיידיות מפורקות ומפונות עם זרם הדם, כך שהטיפול הוא במקור הבעיה וההחלמה היא מלאה ואיכותית.
היתרון של גלי ההלם לעומת תרופות אנטי דלקתיות או זריקות קורטיזון(סטרואידים) הוא הטיפול במקור הבעיה, מה שמונע הישנות שלה לאחר זמן קצר.
התרופות והסטרואידים מטפלים בדלקת אך לא תורמים לפינוי ההסתיידות ובכך נותנים מענה לתקופה קצרה בלבד.

הקלה על כאב- אפקט הפחתת הכאב פועל בשני אופנים. ראשית, גירוי יתר של  האזור המטופל גורם להחזרה מופחתת של אותות. כלומר, מיד לאחר הטיפול נוצר אילחוש מקומי של האזור הפגוע ושחרור אנדורפינים. שנית, ניצול מנגנון של תאוריית השער, בו הגירוי הדומיננטי של גלי ההלם חוסם את האותות הנשלחים למח מהאזור הפגוע, שובר את מעגל הכאב ויוצר אתחול מחדש לתפיסת הכאב במח.  

ריפוי רקמות מואץ- גלי ההלם מעודדים יצירת חלבונים. תאי גיד בריאים מגיבים לגלי הלם על ידי ייצור קולגן, התאים הפגועים מגיבים על ידי הפחתה ביצירת מתווכי דלקת וחומרים המזוהים עם דלקת של הגיד. תאי העצם מגיבים בצורה דומה על ידי ייצור של גורמי גדילה, חלבונים לבניית עצם ושגשוג של אוסטאובלאסטים (תאים הבונים עצם).

עלייה בקצב חילוף החומרים- הטיפול בגלי ההלם מעלה את זרימת הדם המקומית ברקמה המטופלת, ממברנות התאים נעשות חדירות יותר ובעקבות זאת ישנה עלייה בקצב חילוף החומרים. הנוסף, גלי ההלם גורמים למיקרו קרעים בכלי הדם הקטנים באזור הפגוע, אשר דוחפים ליצירה מחודשת של כלי הדם באזור זה והגדלת אספקת הדם לאזור.

השערה הנוגעת לדלקות כרוניות ,היא  שהטיפול בגלי ההלם יוצר דלקת אקוטית חדשה, שנעשית באופן מבוקר, ויוצרת חומרי דלקת באזור, דבר שיוביל בהמשך לעידוד והחלמה טבעית של הגוף.

דילוג לתוכן